گوشت شترمرغ فاقد هر گونه چربی می باشد

مقدار چربی در گوشت شترمرغ 0.34٪، در مرغ 5.20٪ و در گوشت گاو 1.89٪ است و مواد معدنی 1.22٪ از گوشت شترمرغ، 0.91٪ از مرغ و 1. 09 درصد گوشت گاو. تفاوت درصد پروتئین بین گوشت شترمرغ و گوشت گاو از نظر استاتیکی معنی دار است (Р<0.01).
همچنین تفاوت بین گوشت شترمرغ و مرغ و بین مرغ و گوشت ماهی زینتی و گاو (Р<0.01). تفاوت مقدار چربی در بین سه نوع گوشت معنی دار است (Р<0.01.
همچنین تفاوت مقدار مواد معدنی (P<0.01). درصد آب بین گوشت شترمرغ و گوشت گاو تفاوت معنی داری ندارد و تفاوت بین گوشت شترمرغ و مرغ و همچنین مرغ و گوشت گاو بسیار معنی دار است.
سبک زندگی معاصر بشر و پویایی آن، مردم را با عادات ناسالم و شیوه زندگی ناسالم، بخشی از نسل «فست فود» کرده است. در نتیجه تغذیه نامناسب و فعالیت بدنی ناکافی، امروزه بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان شیوع پیدا کرده و بخش بزرگی از مرگ و میر را به خود اختصاص داده است.
با توجه به گرایش به تولید «غذای سالم» و شیوه زندگی سالم، هدف افراد مصرف گوشت با ارزش بیولوژیکی بالا، درصد پروتئین کامل و درصد چربی و کلسترول پایین است. راه حل ایده آل گوشت شترمرغ است.
در کشورهای توسعه یافته پرورش شترمرغ (جمهوری آفریقای جنوبی، آمریکا، کانادا، اسرائیل، استرالیا، چین، فرانسه) توجه زیادی به این شاخه از دامپروری می شود.
گوشتگوشت
اما حداکثر تجربه در پرورش این پرندگان هنوز به دست نیامده لژ کفش است. تقریباً از تمام قسمت های شترمرغ می توان استفاده کرد گوشت، پوست، پرها، تخم مرغ، چربی.
بسته به ذکاوت پرورش دهندگان و فرآورده ها، حتی از قبض و میخ نیز می توان برای انواع مختلف زیور آلات استفاده کرد.
مردم چین از قسمت داخلی ناخن شترمرغ به عنوان یک ماده تقویت کننده جنسی استفاده می کنند و تحقیقات انجام شده در ایالات متحده نشان می دهد که عنبیه شترمرغ می تواند با موفقیت با عنبیه شترمرغ جایگزین شود.
اولین مزرعه برای پرورش مصنوعی و تجاری شترمرغ در آفریقای جنوبی در سال 1863 تأسیس شد که عمدتاً برای پرهای نمادهای مد بود.
در سال 1869 آرتور داگلاس اولین دستگاه جوجه کشی را برای تخم شترمرغ ساخت که انقلاب صنعتی را آغاز کرد.
امروزه پرهای شترمرغ نقشی در پرورش شترمرغ ندارند. شترمرغ بیشتر برای پوست و گوشت پرورش داده می شود. پوست حاوی مقدار زیادی چربی است که آن را در برابر شکستن و خشک شدن مقاوم می کند.
پوست شترمرغ برنزه شده با توجه به طراحی، نرمی و ماندگاری بالا از کیفیت بالایی لباس منشی بیمارستان برخوردار است. همراه با تمساح، چرم شترمرغ در صدر بازار چرم جهان قرار دارد.
  • منابع:
    1. Ostrich meat shows nutritional advantages
  • تبلیغات: 
    1. دستگیری سارقان پولکی مغازه ای در شیراز!!!!
    2. جهیزیه پرماجرایی که فقظ ظروف یکبار مصرف داشت
    3. آیا می دانستید کیک ضربان قلب را بالا می برد؟
    4. پخش عمده جاکلیدی عروسکی