نحوه ی انتخاب سینک مناسب اشپزخانه

برای انتخاب سینک آشپزخانه مناسب برای پروژه بازسازی بعدی خود، مزایا و معایب هر متریال و سیلوئت سینک را کشف کنید.

طراحی خوب آشپزخانه به معنای انتخاب مواد مناسب، چیدمان متناسب با اتاق و همچنین سبک زندگی شما، انتخاب لوازم مناسب و البته انتخاب سینک آشپزخانه مناسب است. و برای دستیابی به بهترین انتخاب ممکن در مورد دومی، چیزی بهتر از یک مرور کلی از مواد و اشکال موجود نیست. سپس می توانید سینک آشپزخانه را انتخاب کنید که مناسب ترین استفاده از آن باشد.

سینک ظرفشویی

متریال سینک آشپزخانه خود را انتخاب کنید
مزایا و معایب سرامیک
مزیت سینک سرامیکی که ظاهری متفاوت از نمای حیاط با سرامیک به آشپزخانه می دهد سهولت در نگهداری آن است. سرامیک عمدتاً از خاک رس ساخته شده است که آن را به یک ماده طبیعی تبدیل می کند. این امکان تمیز کردن را با محصولاتی که منشأ طبیعی دارند و کاملاً ملایم هستند مانند سرکه یا حتی با یک پارچه میکروفیبر مرطوب ساده را فراهم می کند. سرامیک هم از نظر دما و خط و خش و ضربه های دیگر یک ماده بسیار مقاوم است. بنابراین سینک سرامیکی آشپزخانه می‌تواند گلدان‌هایی را که هنوز داغ هستند در خود جای دهد. و این یک دارایی واقعی در زندگی روزمره است.

با این حال، سرامیک با وجود تمام این مزایا، یک ماده نسبتاً گران است! اما یک ماده بادوام است. نقطه ضعف دیگر این است که می تواند بسیار کمی تراشه کند. در نهایت، سرامیک با شکوه و سنگین است که باید در هزینه نصب در نظر گرفته شود.

مزایا و معایب سینک آشپزخانه استیل ضد زنگ

شناخته شده ترین و نصب شده بدون شک سینک استیل ضد زنگ است. این در واقع جزء اصلی اکثر آشپزخانه ها است. درست مثل سرامیک، بسیار باقی مانده است. با این حال، آن را به راحتی علامت گذاری می کند و نیاز به نگهداری روزانه برای لکه های مواد غذایی و آهک دارد. باید به فکر استفاده از یک محصول ملایم و پاک کردن مرتب آن باشید.

اگر به خوبی نگهداری شود، فولاد ضد زنگ زیبایی شناسی باشد، بسیار بهداشتی و سبک باقی می ماند. در نهایت در برابر خوردگی مقاومت می کند. بنابراین تجهیز خود به سینک آشپزخانه از جنس استنلس استیل یک گزینه عالی باقی می ماند.

مزایا و معایب رزین

سینک رزین ابتدا این مزیت را دارد که بر خلاف فولاد ضد زنگ و سرامیک کف یک گزینه اقتصادی است. این یک ماده مصنوعی است که با این حال این ضرر را دارد که در دمای بالا آسیب می بیند. سینک ظرفشویی رزینی علاوه بر شکنندگی – نسبتاً به دلیل اینکه به راحتی قابل تعمیر است – می تواند زرد شود و لکه ها را ببیند.

با این حال، رزین امکان انتخاب متنوع تری از نظر رنگ و شکل را فراهم می کند. از آنجایی که این ماده بسیار چکش‌خوار است، در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها عرضه می‌شود و با سیلوئت‌های اصلی بازی می‌کند.

سرامیک طرح آجر

مزایا و معایب شیشه سکوریت

تازه در آشپزخانه های ما، این یکی از آلمان می آید. ابتدا به حمام‌های ما حمله کرد، اما به نظر می‌رسد که سینک شیشه‌ای سکوریت رفته رفته راه خود را به اتاق مورد علاقه کوردون‌های بلوز باز می‌کند که با سرامیک گرانیتی می توان ست کرد. برای آشپزخانه، اغلب یک لوازم جانبی دو ماده است: مخزن فولاد ضد زنگ با یک آبکش شیشه ای احاطه شده است تا ظاهری کاملاً مدرن داشته باشد. با توجه به شکنندگی نسبی شیشه، بهتر است مدل شیشه سکوریت را انتخاب کنید. دو ویژگی مهم دارد: می تواند با درجه حرارت بالا کنار بیاید و اجازه نمی دهد ناخالصی ها پوشیده شوند. با این حال، این محصول گران قیمت است.

انتخاب شکل سینک آشپزخانه
برای انتخاب سیلوئت اکسسوری خود به اتاق خود بروید و اندازه آشپزخانه و کاربرد آن را مطالعه کنید!

سینک مستطیلی ساده
سینک تکی کلاسیک باقی می ماند و اندازه معمولی دارد که به خوبی با ظروف کوچک سازگار می شود. انتخاب آن با آبکش اکیداً توصیه می شود. نکته منفی این است که اگر به طور منظم آشپزی کنید محدود می شود. همچنین جلسات ظروف بزرگ پر زحمت خواهد بود. بنابراین انتخابی است که باید در فضای یک اتاق کوچک انجام شود تا برش بیش از حد روی میز کار نباشد. همچنین اگر بیشتر تعمیرات ظروف و ظروف غذاخوری خود را مستقیماً در ماشین ظرفشویی انجام دهید، ممکن است به اندازه کافی راحت باشید. همچنین، اگر به تنهایی یا به عنوان یک زوج زندگی می کنید و این فرمت را به ندرت دریافت می کنید، در مقایسه با مزیت صرفه جویی روزانه فضا، شما را دچار نقص نمی کند.

سینک 2 کاسه ای
سینک با 2 کاسه مطمئناً کاربردی ترین است و به شما امکان می دهد ظروف را خیس کنید و همیشه یک کاسه در دسترس داشته باشید. با این حال، فضای اشغال شده را نیز نباید نادیده گرفت. اگر پخت و پز زیاد انجام می دهید، برای مثال، دو لگن برای آبکشی سبزیجات ایده آل هستند. پس از آن لازم است به فکر نصب یک شیر دوش باشید تا منبع آب گردش کند.

سرامیک دیوار پذیرایی

سینک گرد
سینک گرد منحصر به فرد و لمسی بازیگوش را به این شی ضروری و غیرجذاب مثل سنگ ساختمانی می بخشد. اما مراقب باشید که مدل خود را با دقت انتخاب کنید. سینک گرد در واقع به طور کلی باریک تر است و بنابراین ماهیتابه بزرگ را آکروباتیک تر می کند! به طور مشابه، شکل گرد باید با فضای در نظر گرفته شده برای آبچکان تطبیق داده شود و ممکن است فضای اختصاصی را محدود کند. بنابراین، اگر فضای دیگری در جای دیگری دارید، توصیه می شود به سینک گرد بروید. سپس به ظروف کوچک (فنجان، کاسه) و البته شستن دست اختصاص داده می شود.

اکنون تمام معیارهای انتخاب سینک آشپزخانه مناسب را می دانید. بنابراین می توانید انتخابی آگاهانه داشته باشید و زیباترین و کاربردی ترین آشپزخانه را بسازید!