دزدیده شدن تابلو قلم زنی اصفهان توسط تروریست های فرهنگی ایران!

اگر به ایران سفر کنید و از اصفهان دیدن کنید، قطعا هنر پر زرق و برق حکاکی را در بازار اصفهان خواهید دید. حکاکی هنر حکاکی طرح های عالی بر روی انواع فلزات مانند مس، برنج، نقره و طلا است.

اصفهان نیز مانند سایر صنایع دستی ایران، مرکز اصلی قلم‌زنی است و گمان می‌رود در دوره صفویه پیشرفت چشمگیری در قلم‌زنی داشته است.

نقوش تابلو قلم زنی اصفهان معمولاً درخت، انسان، حیوان و اشکال مینیاتوری دقیق است. این کار معمولا برای بشقاب، سینی، گلدان و غیره استفاده می شود.

بر اساس شواهد تاریخی، تاریخچه حکاکی با زمانی که بشر فلزات را کشف کرده و از آنها استفاده کرده، فاصله چندانی نداشته است.

اگر از موزه ملی ایران به نام موزه ایران باستان دیدن کنید، نمونه های باستانی به نمایش گذاشته شده در آن را خواهید دید.

در اکتشافات تاریخی اشیایی متعلق به دوران باستان ساسانیان 700 میلادی و سلجوقیان 100 پس از میلاد یافت شد.

برخی از فلزکاری های برجسته در زمان سلسله صفویه در سال 1600 میلادی انجام شده است و برای حکاکی بر روی یک شی، ابتدا باید نقوش آن توسط هنرمند ترسیم شود.

پشت کار باید با یک لایه قیر پوشانده شود و با مواد دیگر پخته شود. پس از آن، خطوط اصلی طراحی با کنده کاری اسکنه مشخص می شود که معمولاً با توجه به اندازه قطعه زمان می برد.

حتی گاهی ماه ها طول می کشد تا هنرمند تخیل خود را به دنیای واقعی برساند.

برای خلق چنین اثر باشکوهی، هنرمند به مهارت، استعداد و حوصله فراوان نیاز دارد. ابزار و مواد متعددی مانند اسکنه، سازهای دست ساز، چکش و غیره.

همچنین برای برجسته کردن و حکاکی نقوش که با جزئیات طراحی شده اند مورد نیاز صنعتگران است.

در برخی از اقلام حکاکی در دو طرف فلز انجام می شود، البته قطعاتی نیز با حکاکی یک طرفه وجود دارد. در این نوع پس زمینه فقط با ابزارهای فولادی حکاکی چکش می شود.