خوردن شکلات تافی میوه ای آلودگی هوا را بیشتر می کند

مصرف شکلات تافی میوه ای با کاهش کوتاه مدت فشار خون و کلسترول و بهبود حساسیت به انسولین همراه است. با این حال، شرکت کنندگان نمی توانستند از ارائه فشار خون یا هیپرکلسترولمی آگاه باشند.

علاوه بر این، تأثیر شکلات بر سلامت روان نامشخص است. این مطالعه ارتباط مصرف منظم شکلات را با اجزای فیزیکی و ذهنی کیفیت زندگی مرتبط با سلامت ارزیابی کرد.

ما داده‌های گروهی متشکل از 4599 نفر را که در سال‌های 2008-2010 استخدام شده بودند، تجزیه و تحلیل کردیم و یک بار به صورت آینده نگر تا ژانویه 2013 پیگیری کردیم . مصرف منظم شکلات در ابتدا با سابقه رژیم غذایی معتبر ارزیابی شد.

HRQL با SF-12 v.2 در ابتدا و در مرحله پیگیری ارزیابی شد. تجزیه و تحلیل با رگرسیون خطی انجام شد و برای عوامل مخدوش کننده اصلی، از جمله HRQL در ابتدا تنظیم شد.

شکلات

شکلات معمولا در موقعیت های خوشایند مصرف می شود. بسیاری از مردم آن را خوشمزه می دانند زیرا شکلات دارای بافتی مشخص است، در دهان حل می شود و عطری خوب و طعم کمی تلخ و شیرین دارد.

از نقطه نظر تغذیه، شکلات سرشار از انرژی است و دارای محتوای بالایی از چربی و قند است. همچنین حاوی مواد معدنی ، فلاونول ها، آمین های بیوژنیک، متیل گزانتین ها، و اسیدهای چرب کانابینوئید مانند است.

مصرف شکلات، به ویژه شکلات تلخ، به طور مداوم با سلامت جسمانی بهتر مرتبط است. به طور خاص، پیشنهاد شده است که شکلات دارای فواید کوتاه مدت در کاهش فشار خون و کلسترول سرم و در بهبود حساسیت به انسولین باشد.

همچنین، در تعدادی از مطالعات مشاهده‌ای طولانی‌مدت، مصرف شکلات با بروز کمتر بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است. با این حال، شرکت‌کنندگان معمولاً تغییراتی در عوامل خطر بیولوژیکی درک نمی‌کنند.

برای بیماری های قلبی عروقی علاوه بر این، تأثیر شکلات بر سلامت روان نامشخص است زیرا مطالعات معدودی که این موضوع را مورد بررسی قرار داده اند، نتایج متناقضی به دست آورده اند