خوردن سیاه دانه در مبارزه با التهاب سلول های سرطانی

در یک مطالعه آمریکایی دانه سیاهدانه با التهاب در سلول های سرطانی پانکراس مبارزه می کند. تیموکینون موجود در دانه ها می تواند اثرات سیتوکین های پیش التهابی 9 را مهار کند و به عنوان یک درمان امیدوارکننده برای التهاب عمل می کند.

فعالیت ضد التهابی دانه سیاهدانه و مدل پالتو چرم زنانه را نیز می توان به خواص آنتی اکسیدانی آنها نسبت داد.

در مطالعات خواص آنتی اکسیدانی دانه ها به کاهش نشانگرهای التهابی سرم و بافت و سایر بیماری های التهابی مانند فیبروز قلبی کمک کرد.

همچنین مشخص شده است که استفاده موضعی از روغن دانه سیاهدانه درد خواص لیمو عمانی را در بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو تسکین می دهد.

این روغن از استامینوفن، یک داروی ضد درد که معمولاً برای درمان درد آرتریت استفاده می‌شود، قوی‌تر بود.

در مدل‌های موش‌های صحرایی، تیموکینون موجود در دانه‌های سیاهدانه به دلیل خواص ضدالتهابی خود، درد آرتریت روماتوئید را کاهش داد.

مطالعات انجام‌شده بر روی مرغ‌های دورگه نشان داد که مکمل‌سازی با دانه‌های سیاه‌دانه ممکن است ایمنی را در برابر ویروس بیماری نیوکاسل تقویت کند.

اگرچه ما همچنین باید به مطالعات انسانی خاص نگاه کنیم، این یک نشانه دلگرم کننده است.

در مطالعه دیگری در بریتانیا، مکمل روغن دانه سیاهدانه و جویدن سیاه دانه صبح ناشتا برای بهبود کنترل آسم و بهبود عملکرد ریوی یافت شد.

دانه ها همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی قوی هستند. آنها فعالیت ضد باکتریایی را در برابر یک سویه مضر باکتری به نام MRSA نشان دادند.

عصاره دانه سیاهدانه نیز اثر ضد میکروبی در برابر عفونت پوستی استافیلوکوک از خود نشان داده است.

خواص آنتی اکسیدانی دانه سیاهدانه در محافظت از کبد نقش دارد. اینها می توانند با استرس اکسیداتیو که ممکن است به کبد آسیب برساند مبارزه کنند.

تیموکینون موجود در دانه ها همچنین با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و تشک مسافرتی نوزاد خطر حمله آن ها به DNA انسان و احتمالاً کبد را کاهش می دهد.

این خواص آنتی اکسیدانی تیموکینون همچنین مسئول محافظت از کبد در برابر آسیب انگلی است. مصرف روغن دانه تعداد کرم های شیستوزوم مانسونی را در کبد کاهش داد و حتی تعداد کل تخمک های موجود در کبد و روده را کاهش داد.

یک مطالعه ایرانی نشان داد که دانه سیاه‌دانه می‌تواند به درمان بیماری‌های کلیوی از جمله نفرولیتیازیس (سنگ کلیه) و آسیب کلیه کمک کند.

مصرف خوراکی عصاره دانه سیاهدانه به طور قابل توجهی تشکیل رسوبات اگزالات کلسیم را کاهش داد.

  • منابع:
    1. 10 Powerful Benefits Of Nigella Seeds Backed By Science
  • تبلیغات: 
    1. تعبیر گردو در خواب زن باردار
    2. شادمانی یک خواننده از حضور افراد کم بضاعت در کنسرت
    3. جوجه یک روزه پرنده ای که در آسمان ایران مسافر کشی می کند
    4. هلند به ماه پیچیده ترین سفینه فضایی را فرستاد!!