حلوای ارده نخودچی با ترکیب ارده دو آتیشه می تواند پوست صورتتان را صاف نماید

حلوای ارده کره ای است که از دانه های پوست کنده، آسیاب شده و برشته شده کنجد تهیه می شود. معمولا در غذاهای آفریقای شمالی، یونانی، ایرانی، ترکی و خاورمیانه استفاده می شود.

تجزیه‌وتحلیل تغذیه‌ای و نگاهی عمیق به فواید سلامتی احتمالی آن، نحوه گنجاندن بیشتر ارده در رژیم غذایی و هرگونه خطر بالقوه سلامتی ناشی از مصرف تاهین را ارائه می‌دهد.

حقایق سریع در مورد حلوا ارده
طرز تهیه حلوا ارده با کنجد  خمیر یا کره ای است که از دانه های کنجد آسیاب شده است.
این یک عنصر کلیدی در هوموس و در بابا غنوش، دیپ بادمجان است.
مقادیر خوبی از پروتئین و مواد معدنی مختلف را فراهم می کند.
تاهینی همچنین کالری بالایی دارد و باید در مصرف آن متعادل باشد.
تغذیه
ارده دو آتیشه چیست؟ یک غذای خوشمزه است که با نخود، هوموس، روغن زیتون و سیر درست می شود.
به نظر می رسد حلوا ارده حاوی مقادیر زیادی چربی است. با این حال، تنها 2 گرم از 16 گرم موجود در یک وعده 2 قاشق غذاخوری اشباع شده است. بقیه چربی‌های تک و چند غیراشباع هستند که برای منبع مورد اعتماد قلب و سلامت کلی مفید هستند.

ارده

دانه‌های کنجد همچنین حاوی فیتواسترول‌های بیشتری نسبت به سایر مغزها و دانه‌ها هستند. اینها برای اثرات کاهش دهنده کلسترول و مهار سرطان مهم هستند.

یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که آنها ممکن است تأثیر مثبتی بر سطح کلسترول و استرس اکسیداتیو در بیماران مبتلا به استئوآرتریت داشته باشند.

همانطور که در بالا مشاهده شد، حلوای آرد نخودچی سرشار از چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع است. مطالعات نشان داده اند که مصرف این نوع چربی ها می تواند سطح کلسترول مضر را کاهش دهد و همچنین خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد.

گروهی که کنجد مصرف می‌کردند، امتیاز بالاتری را در معیارهای آزمایش مهارهای مرتبط با استئوآرتریت زانو کسب کردند، درد کمتری را گزارش کردند و عوارض جانبی مرتبط با تیلنول را تجربه نکردند.

سلامت استخوان
محتوای بالای منیزیم موجود در حلوای هویج برای حفظ سلامت استخوان‌ها مفید است. مصرف کافی منیزیم با تراکم استخوان بیشتر همراه بوده و در کاهش خطر پوکی استخوان در زنان یائسه موثر بوده است.

اینها لیگنان ها، مواد مغذی آنتی اکسیدانی هستند که می توانند به حمایت از سیستم ایمنی بدن و تعادل سطح هورمون ها کمک کنند.

  • منابع:
    1. ?What are the health benefits of tahini
  • تبلیغات: 
    1. با مصرف این محصولات به 6 سرطان با هم مبتلا خواهید شد
    2. ثروت را با استفاده از 2 روش تجربه کنید
    3. ساخت اولین لباس نامرئی جهان در چین !!
    4. اتفاقی که باعث افزایش قیمت ارز در کشور شد