بیان قدمت تاریخی نخود شکسته از زبان یک باستان شناس!!

حبوبات همگی منابع خوبی از فیبر هستند. فیبرهای غذایی که فقط در محصولات گیاهی یافت می شوند، شامل مجموعه ای از مواد هستند که توسط بدن هضم نمی شوند.

انواع نخودها مثل نخود شکسته، مانند همه حبوبات، منبع بالایی از فیبر است: نخود پخته شده حاوی 4 گرم در هر 125 میلی لیتر (1/2 فنجان) است.

رژیم غذایی غنی از فیبر از منابع مختلف با خطر کمتر سرطان روده بزرگ مرتبط است و می تواند با ایجاد احساس سیری سریعتر به کنترل اشتها کمک کند: این آخرین ویژگی می تواند دارایی برای مدیریت وزن بدن باشد.

دو نوع اصلی فیبر محلول و نامحلول وجود دارد که اثرات مفید متفاوتی در بدن دارند. نخود عمدتاً حاوی فیبر نامحلول است که توانایی جلوگیری از یبوست را دارد.

مصرف 25 گرم فیبر در روز برای زنان 19 تا 50 ساله و 38 گرم در روز برای مردان در همان گروه سنی توصیه می شود.

بر خلاف پروتئین های حیوانی، حبوبات به طور کلی دارای متیونین یک اسید آمینه ضروری در بدن هستند که باعث ناقص شدن پروتئین آنها می شود.

با این حال، برای افرادی که پروتئین حیوانی کم مصرف می‌کنند یا اصلاً پروتئین حیوانی نمی‌خورند، می‌توان حبوبات را با محصولات غلات یا آجیل ترکیب کرد، که سپس پروتئین‌های کامل که حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند را ممکن می‌سازد.

در بزرگسالان، نیازی به جستجوی این مکمل در یک وعده غذایی نیست، زیرا دریافت آن در همان روز معمولا کافی است. از طرفی در کودکان، نوجوانان و زنان باردار، بهتر است در یک وعده غذایی مکمل پروتئین حاصل شود.

نخود نیز مانند سایر حبوبات از خانواده Fabaceae است. این غذا که اصالتاً از اطراف مدیترانه است، نمادی از غذاهای برخی کشورها مانند لبنان است.

در فرانسه، آن را به راحتی به صورت کنسرو شده یا خشک پیدا می کنند، بنابراین باید قبل از پختن آن زمان برای آبرسانی مجدد در نظر بگیرید.