با دستگاه گریل خوشمزه ترین کباب های عمرتان را خوردتان آماده کنید

آشپزی در اتاق ناهار خوری نورهای شمالی، سیاتل، واشنگتن، 1952. یک کباب پز در حال استفاده در سمت راست قرار دارد.

غذاهایی که به آنها گریل می گویند ممکن است در واقع روی یک کباب پز داغ یا تابه مسطح تهیه شوند. سینی یا ماهیتابه ممکن است با روغن (یا کره) آماده شود و غذا به سرعت با حرارت بالا پخته شود.

کباب کردن با دستگاه گریل برای غذاهای نسبتاً چرب مانند سوسیس بهترین است. برخی از غذاهای کبابی ممکن است دارای علائم گریل در طول فرآیند پخت و پز با یک بشقاب علامت گذاری شوند تا ظاهر غذای پخته شده با ذغال را تقلید کنند.

کباب کردن مستقیم شامل پختن غذا به طور مستقیم بر روی منبع حرارت، معمولا با درب بسته است. مانند آب پز، این روش غذا را به سرعت با حرارت شدید طبخ می کند.

این روش برای برش‌های نازک گوشتی که به سرعت پخته می‌شوند مثلاً برگرها و چندین نوع استیک و تکه‌های خرد شده و بیشتر سبزیجات کار می‌کند. برای برش‌های بزرگ‌تر گوشت ایده‌آل نیست، زیرا حرارت زیاد باعث می‌شود قبل از اینکه داخل گوشت تمام شود، بیرون آن‌ها را بیش از حد می‌پزد.

برای غذاهایی که نیاز به پخت طولانی تری دارند مثلاً شانه خوک یا مرغ کامل، از کباب غیر مستقیم استفاده کنید که با آن آتش در یک یا دو طرف غذا ایجاد می شود و هوای گرم در اطراف آن می چرخد.

کباب کردن غیر مستقیم به یک گریل سرپوشیده نیاز دارد که گرمای همرفتی ایجاد می کند. این روش پخت ملایم‌تری نسبت به کباب کردن مستقیم است و به برش‌های بزرگ‌تر اجازه می‌دهد کاملاً بدون قهوه‌ای شدن زیاد بپزند.

این قانون کلی را دنبال کنید: اگر پخت کمتر از 20 تا 25 دقیقه طول می کشد، از حرارت مستقیم استفاده کنید. در غیر این صورت از حرارت غیر مستقیم استفاده کنید.

استثناء فیله های بزرگ ماهی است که با حرارت غیرمستقیم نتایج بهتری به دست می آورند، حتی اگر معمولاً در 15 دقیقه یا کمتر روی حرارت مستقیم پخته شوند.

ماهی آنقدر ظریف است که کباب کردن مستقیم می تواند آن را خیلی سریع بپزد و خشک کند. یا می‌تواند روغن‌های پوست را بسوزاند و در نتیجه بوی ماهی پیدا کند که بسیاری از مردم آن را دوست ندارند.

اگر از حرارت غیر مستقیم استفاده کنید، ماهی کاملاً پخته می‌شود و مرطوب می‌ماند. از یک گلوله فویل آلومینیومی مچاله شده بین یک جفت انبر استفاده کنید. برای تمیز کردن رنده ها. قفسه های گریل از قبل گرم شده را هر بار که کباب می کنید با برس بکشید.