با خوردن پسته عالی معده درد خود را درمان کنید

پسته ارزش غذایی بالایی دارد – حاوی بیش از 50 درصد چربی، پروتئین، کربوهیدرات است. پسته همچنین سرشار از ویتامین های B، E، آهن، مس، روی، پتاسیم، کلسیم، سدیم، سیلیسیم، منیزیم، سلنیوم، فسفر، کولین و سایر عناصر کمیاب و مواد معدنی است.

پسته عالی دارای اثر آنتی اکسیدانی و مقوی است، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد و روند پیری را کند می کند.

به پسته آجیل جوانی می گویند. اثر مفید بر عروق خونی و فعالیت مغز. کلسیم انباشته شده در آجیل از ارزش خاصی برای بافت استخوانی برخوردار است.

پسته دارای اثرات ضد التهابی و خلط آور، تقویت سیستم ایمنی، درمان دستگاه گوارش، تقویت عضلات چشم، پاکسازی بدن از سموم و غیره است. آنها برای خستگی مزمن توصیه می شوند.

تاثیر پسته بر بدن انسان:

بور (B) یک عنصر کمیاب حیاتی برای سلامت انسان است که دارای اثر ضد التهابی و ضد توموری است، به عادی سازی متابولیسم لیپیدها کمک می کند، بر تولید و تبدیل انرژی و متابولیسم مواد معدنی تأثیر می گذارد.

تولید اسیدهای نوکلئیک را عادی می کند. از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می کند. در فرآیندهای سیستم عصبی مرکزی شرکت می کند و عملکرد مغز را بهبود می بخشد، بافت ماهیچه ای را حفظ می کند و عملکرد غده تیروئید را عادی می کند.

فرآیندهای متابولیک را بهبود می بخشد و سنتز پروتئین را تقویت می کند. مسئول عملکرد طبیعی غده پاراتیروئید، غده تیروئید، سیستم تولید مثل است.

سطح هورمون ها را در بدن تنظیم می کند. از کاهش کلسیم در بافت استخوانی جلوگیری می کند. به طور فعال در فرآیندهای آنزیمی شرکت می کند.

به حمایت از بدن زن در دوران یائسگی برای جلوگیری از پوکی استخوان و ایجاد بیماری های مختلف زنانه در پس زمینه عدم تعادل هورمونی کمک می کند.

تبادل عناصری مانند فلوئور، روی، فسفر، کلسیم و منیزیم را بهبود می بخشد. بر تبدیل ویتامین D به فرم بهینه برای جذب تأثیر می گذارد.

سنتز پروتئین ها را تحریک می کند، بنابراین تمام سلول های بافت ها و اندام ها را بازسازی می کند.