انجیر خشک خیسانده می تواند جای این ماده غذایی را نیز بگیرد

انجیر میوه ای است که منشا آن یونان و افغانستان است و میوه فصلی و دارای گوشتی آبدار و پوشیده از پوست صاف است و فرمول دارویی انجیر در روغن زیتون به تمدن سومری برمی گردد، جایی که از انجیر خشک خیسانده برای مشکلات خاص سلامتی و احساس سلامت کلی استفاده می شد و بدوی ها آن را می خوردند تا بدن خود را در گرمای شدید صحرا خنک نگه دارندو این معجون در قرآن کریم نیز ذکر شده است.

تیمی از محققان ژاپنی دریافتند که ترکیب انجیر و روغن زیتون پروتئینی به نام متالوتیونین تولید می‌کند که در ارتقای متابولیسم و حفظ سلامت کلی موثر است و گفته می‌شود که این مخلوط برای درمان بسیاری از شرایط پزشکی مانند مشکلات گوارشی، هموروئید، یبوست، روماتیسم، هیپرلیپیدمی (کلسترول بالا)، کم‌خونی، آسم، برونشیت، سرفه، سرماخوردگی و ناباروری است.

مطالعه‌ای که توسط Fathy، Bashandy و دیگران در FACETS منتشر شد بر روی موش‌هایی که با مخلوطی از انجیر و روغن زیتون تغذیه شده‌اند، نشان داد که فعالیت آنتی‌اکسیدانی زیتون و انجیر یک سیستم دفاعی مؤثر در برابر حمله رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌کند.
انجیر خشک خیسانده

مطالعه ای توسط N.A.Alharthy و A.E.Bawazir از دانشگاه جده بر روی موش های صحرایی نر آلبینو نشان داد که مخلوط انجیر و روغن زیتون به طور موثری از دست دادن حافظه را درمان می کند و توانایی های شناختی را بهبود می بخشد و این نشان می دهد که این مخلوط می تواند یک درمان موثر برای بیماری های عصبی مانند آلزایمر در انسان باشد.

این میوه دارای فیبر محلول است که به کاهش سطح کلسترول در خون شما کمک می کند و دارای فنل، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است که از قلب شما در برابر بیماری ها محافظت می کند.

سطح بالایی از اسیدهای چرب تک اشباع موجود در روغن زیتون فرابکر وجود دارد که خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد و این میوه به درمان سنگ کلیه کمک می کند و به تنظیم سطح قند خون کمک می کند و تریپتوفان موجود در انجیر به مبارزه با بی خوابی کمک می کند.